Ta del av vår kompletta lösning

Vi erbjuder en komplett lösning för ecommercebolag i Sverige, som hanterar hela flödet från order till faktura. Tillsammans med samarbetspartners som SAP, Unifaun, Centsoft, Ascendo, Bonver, Postnord m.fl. byggt en komplett lösning som riktar sig till ecommercebolag och deras behov. Hela lösningen baseras på affärssystemet SAP Business One som innehåller Bokföring, OLF, RMA, CRM, ärendehantering mm. Genom dessa samarbeten kan vi erbjuda en strömlinjeformad affärsprocess innehållande webbshop, orderprocess, inköpsplanering, lagerprocess och koppling till 3PL om så önskas. Även attest- och fakturaskanningstjänst samt ett HR-system ingår i lösningen. Ni väljer själva vilka funktioner som är aktuella för just er, där ni plockar ihop de komponenter från vår plattform som behövs för er verksamhet. Implementationen gör vi till ett fast pris som baseras på hur många användare ni är och vilka processer ni önskar stöd för. Därefter följer en fast månadsavgift där ni endast binder er i 12 månader. Implementationen av hela lösningen tar 6-8 veckor, och sker i dessa tider helt på distans.

Läs mer!

Vill du veta mer? Eller kanske boka en demo?

Fyll i formuläret så återkommer vi till dig!

Webshop

Vi kan hjälpa er med att integrera SAP Business One mot er webshop. Genom integrationen skapas automatiserade processer för hela orderflödet: från order till faktura. Här integrerar också processer kring leveranser och 3PL. 

Webshop
Faktura

Fakturahantering 

Vi erbjuder ett antal lösningar för att ni på ett effektivt sätt ska kunna hantera era fakturor.  

Attest- och leverantörsfakturahantering 

Med hjälp av denna lösning så kan stora mängder fakturor hanteras på ett smidigt sätt. Det kommer göra att ni kan minska både kostnaden och spenderad tid per faktura. Integrationen ger en automatisk omställning till e-faktura/EDI-faktura för de leverantörer som kan skicka sådana. Periodhantering gör det enklare att undvika att fakturor bokförs i fel period. Här går det även att hantera kontering och attest av såväl stora som små fakturavolymer; snabbt och enkelt. Integrationen effektiviserar handläggning av fakturorna, förkortar ledtiderna och ger full koll på fakturahanteringen. Med lösningen läses fakturor in och samlas i ett digitalt flöde oavsett format; papper, e-faktura, pdf, xml, etc. 

Kundfakturahantering 

InExhange är en tjänst för elektronisk kundfakturering. Här går det att välja mellan tre olika former av fakturor, beroende på vilken typ av faktura som er kund kan ta emot och hantera: EDI, pdf eller papper. Vår nästa målsättning är att bygga en helintegrerad lösning med SAP Business One där all administration kommer ske från affärssystemet. Den här lösningen lanseras i höst. 

Personalportal

Vi har utvecklat HR-lösningen Planfish, som gör administrativa processer inom HR enklare och mindre tidskrävande. Här går det att hantera onboarding, medarbetarsamtal, ledighetsansökningar och inventarier. Dessutom får den anställda en överblick över sin anställning och kan direkt i systemet ansöka om ledighet eller ändra i sina uppgifter, till exempel om det blir dags att byta adress. För att skapa en struktur och göra det möjligt att hålla koll på era datorer, mobiltelefoner, nyckelkort och accesser så innehåller Planfish en inventariefunktion. Här kan ni lägga in vem som har blivit tilldelad vilken inventarie, samt vem inom organisationen som har ansvar för att dela ut och hålla koll på inventarierna.  

Service
Inköp

Lagerhantering

Vi har utvecklat scannerlösningen ScanOne, där du med hjälp av en app kan hålla koll på hela ert lagerflöde. Lösningen kan användas vid in- och utlastning, omlagring, samt inventering. Ni kan även minska tiden som ägnas åt manuell inmatning av information i SAP Business One genom att istället låta ScanOne registrera streckkoder. Med ett användarvänligt gränssnitt och en funktionalitet inspirerad från Business One går det enkelt och smidigt att få in information genom scanning.

Logistik

Genom att integrera SAP Business One med Unifaun Online så minskas allt dubbelarbete med leveranser. Med ett knapptryck går det att överföra all leveransinformation från affärssystemet till Unifaun. Här kan ni dessutom komplettera leveranser med information om speditör, antal paket, vikt, tullinformation, etc. Speditörer som stöds av integrationen är PostNord, DB Schenker, DHL, UPS och TNT. 

Unifaun

Du vet väl att det går att läsa om Littlefish på e-handel.se? Hitta till vår företagssida genom att klicka på knappen!

E-HANDEL